Witaminy dla dzieci

Witamina E

Witamina E

Witamina E jest odpowiedzialna za zmniejszenie rozpadu krwinek czerwonych (erytrocytów) oraz osłanianie komórki wątrobowej przed stłuszczeniem.

Naturalnymi źródłami tej witaminy są produkty zbożowe, oleje roślinne, warzywa liściaste, groszek zielony, masło i jaja.

Objawami niedoboru są zaburze­nia w funkcjonowaniu narządu wzroku i ośrodkowego układu nerwowego oraz osłabienie mięśni kończyn dolnych.

Dr n. med. Katarzyna Bąk-Drabik
Katedra i Klinika Pediatrii w Zabrzu
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach

Wpływ prawidłowego żywienia na rozwój dziecka Cień

Prawidłowe żywienie dzieci i młodzieży ma podstawowe znaczenie dla ich zdrowia, wpływa na wszystko co dzieje się w organizmie, ma także istotne znacze nie dla samopoczucia naszych dzieci.

Czytaj więcej
Tłuszcze Cień

Tłuszcze powinny dostarczać nie więcej niż 25-35% energii, z czego podaż kwasów tłuszczowych nasyco­nych w diecie nie powinna przekraczać 7% energii.

Czytaj więcej
Witamina B Cień

Witamina B1 występuje w największej ilości w kieł­kujących zbożach, drożdżach, wątrobie, żółtku jaja kurzego, nerkach. 

Czytaj więcej